tirsdag 14. september 2010

Dag 25 Solvang - Los Angeles

Så, mandag 13 september - dagen er forholdsvis begivenhetsløs, hvis man da ikke kan regne Californias kystlansdskap og Highway 101 som severdigheter - og bare så det er sagt  - det kan man!
Vi startet med en enkel frokost på Olsens Bakeri i Solvang, før vi satte kursen raskeste vei ned til Los Angeles - etter å ha sjekket at ingen fulgte oss fra Sladrebenken......

...kursen var grei - og strekningene ser dere selv....

...denne dagen startet også med tåke fra Stillehavet (rart med det når kaldt hav møter varmt land) - nevnte jeg forresten at Mark Twain (hans fulle navn var Samuel Langhorne Clemens, bare så det er sagt) en gang uttalte om San Francisco at "Den kaldeste vinteren jeg noensinne har opplevd, var en sommer i San Fransisco"...........

...oh shit - we got a Peterbilt up our ass.....
Og når det er sagt - denne dagen tok jeg statistikk siden Per kjørte - på 30 minutter regnet jeg 50 stk Peterbilt - noe som statistisk sett skulle utgjøre 1,66 Peterbilt i minuttet - og det var ikke uvanlig!!!

...more beautiful coastline of California.....

...beaches everywhere if you want them......

.....i tilfelle skogbrann (og siden jeg er gammel brannmann).....

....vi nærmer oss LA.......

...og stort mer er det ikke av bilder denne dagen - kort fortalt foregikk resten av ettermiddagen med til levering av leiebil raskt og smertefritt ved ankomst LA International Airport (det var kanskje litt smertefullt å gi fra seg Tahoen, den er liksom blitt vår..., men vi trenger ikke bil lenger) - et raskt regnestykke viste at vi har kjørt Chevyen i 4314 miles, noe som omregnet utgjør 6943 kilometer (på akkurat 15 dager)- ikke rart at vi føler oss hjemme i denne bilen........
Vi tok en drosje inn til Ocean Avenue der vårt hotell (Ocean View Hotel) ligger rett overfor Santa Monica Beach - og for at turen ikke skulle være løgn, gikk vi ned på stranden og badet i Stillehavet - kaldt vann og store bølger - men ikke værre enn at en nordmann har kjent det værre i Stangvikfjorden!
I morgen tar vi en runde i LA - jeg satser på et lengre besøk i et filmstudio - i skrivende stund er ikke avgjørelsen tatt ennå om det blir Universal eller Warner, men den som lever får se:-)
Som dere sikkert skjønner kommer det nok en liten rapport om morgendagen etterhvert........