torsdag 16. september 2010

På tur østover igjen

I skrivende stund - klokken 1100 torsdag den 16. september, sitter vi innlosjert på et Ramada Inn i nærheten av Chicago O'Hare Airport. Vi kom over med fly fra LA i går kveld, og holder på å hente inn klokken så smått (to timer frem foreløpig).
Flyet vårt over dammen går ikke før 2205 i kveld, og med en liten stopp på Kastrup vil vi være på Værnes rundt kvart på fem fredag ettermiddag.
Siden vi har hele dagen på oss før flyet går har vi slappet av litt ekstra i morgentimene, og nå tar vi snart en taxi inn til Chicago sentrum og bruker noen timer der. Byen har vi jo forsåvidt dokumentert før, så bilder fra hjemturen vil sannsynligvis ikke bli all verden - men jeg skal legge ut litt under her, etterhvert som jeg får lastet dem inn og kommer meg på nett.........

Onsdag 15.9.
... flyturen fra Los Angeles til Chicago - først Rocky Mountains...


....noen snedige åkrer - vi så mange av disse, de har sikkert noe automatanlegg som vanner (eller kan det være UFO?)


....flatlandet inn mot Chicago....


....og så var det å vente på shuttlebussen til hotellet - og vi ventet, og ventet, og ventet - og akkurat da vi tok koffertene og bestemte oss for å ta en taxi, så det kom den - sjølsagt!


Torsdag 16. september.
Noen få oppsamlingsbilder fra Chicago - vi tok noen timer inne i byen før vi forhandlet oss frem til en grei deal med en drosje ut til hotellet, og så til flyplassen....



....nå ja - det var såvidt, men vi fikk sneket inn dagens Peterbilt ut gjennom drosjevinduet.....


.......og på turen ut fra byen gikk solen inn i en fargesparakende fase på sin tur nedover og vestover....


...og i ventetiden ute på Chicago O'Hare International Airport ble det tid til litt omlasting og redigering av bilder - selv om det ikke var mulig å komme på nett......nevnte jeg forresten at O'Hare i 2005 var verdens travleste flyplass i forhold til avganger og ankomster? I 2008 hadde flyplassen 881566 flyoperasjoner, et gjennomsnitt på 2409 pr dag.


Og så, mine damer og herrer, er det ikke flere bilder fra historiens gang mot slutten. Tusen takk til alle som har fulgt bloggen - det har vært ekstra inspirerende å ta bilder og skrive blogg når vi vet at så mange har fulgt oss på denne unike turen.

........men, jeg har ikke tenkt å legge bloggen på hylla riktig ennå - jeg har mange bilder som jeg kan tenke meg å legge ut, rariteter, landskap, trucker, skilter og mange andre ting - så jeg kommer nok til å lage en side eller to når jeg får samlet og gått gjennom materialet (kankje vi finner en filmsnutt å publisere også)....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar